Utdeling av Hederstegnet 2021

Det kom inn i alt 5 nominasjoner på 5 flotte soroptimister som på hver sin måte har bidratt til det beste for vår organisasjon. For å kunne motta dette hederstegnet må medlemmet gjennom mange år ytt en betydelig innsats til støtte for Norgesunionen og Soroptimist International. På frivillig basis skal hun ha bidratt med sine evner og kompetanse langt ut over det man kan forvente av medlemmer i en frivillig organisasjon.

Det var ingen lett oppgave for meg å velge, det var spesielt 2 som utpekte seg spesielt men valget er tatt.

Den soroptimist i Norgesunionen som mottar Hederstegnet 2021 har innehatt flere verv på unionsnivå, vært initiativrik, nyskapende og satt spor som soroptimist lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Det er ikke få verv hun har hatt også innenfor egen klubb, verv fylt med kunnskap, ureddhet, idérikdom og gjennomføringskraft. Hun har tatt initiativ og ansvar som overgår vanlige forventninger gjennom markedsføring av soroptimisttanken lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Hun hadde tidlig et miljøfokus, og dette er fortsatt synlig for soroptimister over hele landet og i Europa. Da hun var miljøkoordinator designet og introduserte hun miljønettet.

Hun er også kvinnen bak «Julemerkene» som hennes klubb gjennom flere år har solgt til Norgesunions medlemmer og da vi fortsatt sendte brev var dette en fantastisk måte å synliggjøre vår organisasjon.

For Norgesunionen har hun bidratt med å designe det meste av vårt materiell og bidratt både unionen og enkeltklubber med visualisering av ulike prosjekter.

Hun jobber i det stille, bruker sitt yrke til det beste for vår organisasjon, og hun var også den som tok initiativ til Larvik Soroptimistklubbs medlemsblad SORORD som nå nettopp har mottatt årets prosjektpris.

Det er med den største glede jeg kan får dele ut Norgesunionens Hederstegn 2021 til Margaret Støle Karlsen – SI Larvik.

2021.05.29

Randi Mordal Hessen